Esimese kvartali kasumitehooaeg on peaaegu lõppenud. Ettevõtete kasumid kukkusid 7,1% ning investoritele ei avaldanud prognoose ületanud ettevõtted samuti erilist muljet.
Ettevõtteid, mille tulemused jäid prognoosidele alla, koheldi sel korral aga tavapärasemast karmimalt.
Kokkuvõttes võib öelda, et investorid on üha terasemalt hakanud jälgima ettevõtete kollektiivset praktikat alandada kasumiprognoose ning muutunud ettevõtete turuväärtuste osas üha ettevaatlikumaks.
“Ettevõtted on oma kasumiprognooside osas olnud äärmiselt negatiivsed,” sõnas Thomson Reutersi analüütik Greg Harrison.
“Nad on tõesti püüdnud latti allapoole tirida,” lisas ta.
Latt kukkus nii madalale, et enamiku ettevõtete jaoks ei olnud mingit probleemi seda ületada.
S&P 500 ettevõtetest, mis on oma kasumiraportid avaldanud, ületas 71% kasumiprognoosi ning 53% müügitulu progoosi, selgub
FactSet andmetest.
Mõni teine kord oleks see põhjustanud turgude ralli, kuid mitte sellel korral. S&P 500 on alates 11.aprillist, mil laekusid esimesed kasumiraportid, jäänud sisuliselt samaks.
Mitte alati ei ole ettevõtted nii lihtsalt suutnud ületada kasumiprognoose. Minnes enam kui 10 aastat tagasi, siis selgub, et kasumiprognooside ületamise protsent oli pigem 50 kui 70.
See on aga suuresti muutunud. Viimane kord, mil vähem kui 60% ettevõtetest ületas prognoose, oli 2008. aasta neljas kvartal, mil valitses sügav
majanduskriis; enne seda juhtus see aga 2002. aasta teises kvartalis, selgub Thomson Reutersi andmetest.
Kuna ettevõtted aga jätkavad oma prognooside kärpimist ning analüütikud järgivad ettevõtete eeskuju, on kasumiprognoosid muutunud üha vähem märkimisväärseks.
Selle asemel, et pöörata tähelepanu kasumiraportitele, on arukad investorid hoopiski keskendunud tuleviku väljavaadetele ning panustanud pigem neile firmadele, mis väljendavad tuleviku suhtes optimismi, märgib The Earnings Scouti tegevjuht Nick Raich.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.